Logo ve Logo Connect programında temel e-fatura ile ticari e-faturaların gönderilmesi hata alan e-faturaların yeniden gönderilmesi işlemleri için dokümanı okumaya devam ediniz.
1. Faturaların Gönderilmesi ve Takibi
1.1. e-Fatura Durum Kodlarının LogoConnect’te Takibi
1.2. e-Faturaların Ticari Ürün(Tiger ve Go Ürün Grupları) Tarafında Takibi
1.3. e-Fatura Gönderimi
2. Hata Alan Faturaların LogoConnect İle Yeniden Gönderilmesi
2.1 Hangi Faturalar Yeniden Gönderilmelidir?
2.2 Faturanın Yeniden Gönderilmesi
1. Faturaların Gönderilmesi ve Takibi
1.1. e-Fatura Durum Kodlarının LogoConnect’te Takibi
Hata alan faturalar LogoConnect Giden Kutusu ve Arşiv Giden Kutusu ekranlarında Kırmızı renk ile gösterilir. Bu faturaların durum kodlarına göre yorumlanıp, düzenlemesi yapıldıktan sonra faturaların aynı fatura numarası ile yeniden gönderilmesi gerekmektedir.
Hata alan faturalar LogoConnect Giden Kutusu ve Arşiv Giden Kutusu ekranlarında Kırmızı renk ile gösterilir. Bu faturaların durum kodlarına göre yorumlanıp, düzenlemesi yapıldıktan sonra faturaların aynı fatura numarası ile yeniden gönderilmesi gerekmektedir.
Renklere Göre Durum Kodları :
Kırmızı : Faturanın hatalı olduğunu ve alıcısına iletilemediğini belirten durum kodlarının alınması halinde verilen renktir. Bu faturalar mutlaka yeniden gönderilmelidir.
Yeşil : Faturanın başarılı bir şekilde alıcısına iletildiğini belirten 1300 durum kodunu aldığını belirten renktir. Faturanın kesinlikle yeniden gönderilmemesi gerekmektedir.
Mor : Faturanıın ara durumda olduğunu belirten durum kodlarından birini aldığını belirten renktir. Durum kodunun değişme ihtimali olması sebebi ile bu faturalar yeniden gönderilmemelidir. Rengin kırmızı veya yeşile dönmesi beklenerek yeni alınacak olan durum koduna göre işlem yapılmalıdır.
Yeşil : Faturanın başarılı bir şekilde alıcısına iletildiğini belirten 1300 durum kodunu aldığını belirten renktir. Faturanın kesinlikle yeniden gönderilmemesi gerekmektedir.
Mor : Faturanıın ara durumda olduğunu belirten durum kodlarından birini aldığını belirten renktir. Durum kodunun değişme ihtimali olması sebebi ile bu faturalar yeniden gönderilmemelidir. Rengin kırmızı veya yeşile dönmesi beklenerek yeni alınacak olan durum koduna göre işlem yapılmalıdır.
1.2. e-Faturaların Ticari Ürün (Tiger ve GO Ürün Grupları) Tarafında Takibi
e-Faturalar Satış Faturası ve Satınalma Faturası ekranlarında (Satış ve Satınalma İade Faturaları e-Fatura olarak gönderilebilmektedir.) e-Fatura Statüsü alanındaki açıklamalara göre takip edilebilmektedir.
e-Faturalar Satış Faturası ve Satınalma Faturası ekranlarında (Satış ve Satınalma İade Faturaları e-Fatura olarak gönderilebilmektedir.) e-Fatura Statüsü alanındaki açıklamalara göre takip edilebilmektedir.
1.3. e-Fatura Gönderimi
e-Faturaların gönderimi LogoConnect – e-Fatura – e-Fatura Gönder menüsü altından yapılmaktadır.
e-Fatura Gönder ekranında sadece Ticari Ürün Programında e-Fatura Statüsü “GİB’e Gönderilecek” olan faturalar listelenir.
e-Fatura Gönder ekranındaki faturaların gönderilmesi için Onayla, Paketle ve Gönder işlemlerinin yapılması gerekmektedir.(Mühürleme işlemi Logo Özel Entegratörlük’te yapılıyorsa) Eğer Mühürleme işlemi kullanıcı tarafından yapılıyor ise bu seçenekler Mühürle, Zarfla ve Gönder olarak görünebilir.
Seçilen e- fatura “Onayla” işlemi ile Paketlenecek ekranına taşınır. Fatura üzerinde F9 menüsünden (sağ tık ile) “İncele” işlemi seçilerek faturanın oluşan görüntüsü görülebilir.
Paketlenecek ekranındaki fatura “Paketle” işlemi ile Gönderilecek ekranına taşınır.
Gönderilecek ekranındaki fatura seçilerek “Gönder” işlemi ile LogoConnect’ten gönderilir.
2. Hata Alan Faturaların LogoConnect İle Yeniden Gönderilmesi
2.1 Hangi Faturalar Yeniden Gönderilmelidir?
Gönderilen e-Fatura zarfı hatalı bir durum kodu alıp, alıcının sistemine ulaşmadığında aynı fatura numarası ile faturaların yeniden gönderimi yapılması gerekmektedir. Durum kodları ile ilgili ayrıntılı bilgi için http://support.logo.com.tr/index.php/tr/efatura/efaturadok adresindeki “e-Fatura Temel Kavramlar ve Durum Kodları Rehberi” dokümanını inceleyebilirsiniz.
Gönderilen e-Fatura zarfı hatalı bir durum kodu alıp, alıcının sistemine ulaşmadığında aynı fatura numarası ile faturaların yeniden gönderimi yapılması gerekmektedir. Durum kodları ile ilgili ayrıntılı bilgi için http://support.logo.com.tr/index.php/tr/efatura/efaturadok adresindeki “e-Fatura Temel Kavramlar ve Durum Kodları Rehberi” dokümanını inceleyebilirsiniz.
2.2 Faturanın Yeniden Gönderilmesi
Gönderilen faturanın Giden Kutusu ekranında Kırmızı renkte gözükmesi ile faturanın yeniden gönderilmesi için işlemlerin yapılması gerekmektedir.
Faturanın Ticari Ürün tarafındaki e-Fatura Statüsünün “Sunucuda Hata Aldı” statüsüne geldiği gözlemlenir. (Faturanın statüsü aldığı hataya göre değişiklik gösterebilir.)
Faturanın hata almasına sebep olan alanlar düzenlendikten sonra fatura LogoConnect “e-Fatura Gönder” ekranından yeniden gönderilmelidir. Bunun için ekranın alt tarafındaki filtre ekranından işlem yapılması gerekmektedir.
Açılan filtre ekranından “e-Fatura Durumu” alanında “GİB’e Gönderilecek” yerine Ticari Ürün tarafındaki e-Fatura Statüsüne göre seçim yapılır. (GID2015000000063 nolu faturanın TigerPlus’taki statüsü “Sunucuda Hata Alındı” olduğu için “e-Fatura Durumu” filtresinden bu seçenek seçilmelidir.)
Filtre değiştirildikten sonra e-Fatura Gönder ekranında “Sunucuda Hata Alındı” statüsündeki e-faturalar listelenir. Seçilen kayıt “1.3. e-Fatura Gönderimi” bölümünde anlatıldığı şekilde yeniden gönderilir.Logo e-fatura, Logo özel entegratörlük, Logo e-defter ile ilgili tüm soru ve sorunlarınızda teledestek hattımızı arayabilir yardım talebinde bulunabilirsiniz. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak için sayfanın üst kısmında bulunan telefon ile yada iletişim sayfamızda yer alan letişim kanallarımız aracılığı ile bizimle iletişime geçebilirsiniz.
logo danışmanı, logo yazılım, logo kurulum, logo servis, logo bayi, logo fatura dizayn, logo raporlama, logo sql, logo yedekleme, logo start, logo go, logo goplus , logo go3, logo connect, logo tiger,logo e-fatura , logo e-defter, logo sistem uzmanı, logo satış, logo 32051 , logo 32047 , logo CANNOT CONNECT TO LOGO SERVER HATASI, logo bordroplus, logo üretim, logo beyanname verme, netsis danışmanı, netsis kurulum, netsis devir, logo dilovası, logo gebze, logo şekerpınar, logo çayırova, logo pendik, logo kartal, logo kurtköy, logo tuzla, logo kartal, logo maltepe, logo bostancı, logo kadıköy, logo karaköy, logo eminönü, logo taksim, logo istanbul, logo beylikdüzü, logo ataşehir, logo üsküdar, logo ankara, logo izmir, logo kayseri, logo trabzon, logo antalya, logo Eskişehir,logo e-defter verme,logo yerinde hizmet, logo uzaktan kurulum, smmm stajyer, muhasebe eğitimi, logo terminal tanımlama, logo kullanıcı tanımlama,logo servis ücreti ne kadar, logo lem yenileme, logo go 3 geçiş, bilgisayar formatlama, vrüs programı kurulumu, microsoftoffice kurulum
YanıtlaSil